Bankacılık ve Finansal Ürün Satış Eğitimleri
Günümüz Dünyasında pek çok alanda olduğu gibi Bankacılık, Sigorta ve Finansal Hizmetler Sektörü de yoğun ve sert bir rekabet altında bulunuyor. Ürün ve hizmetlerdeki çeşitlilik, genel ekonomik yapı yanında kurum ve kişilerin kendilerine göre farklılık gösteren ihtiyaçlarına cevap verebilmek, daha çok kurum ve müşteriye ulaşabilmek de zorlaşmaktadır.
Finansal hizmet ve ürünlerinin satış ve pazarlama faaliyetleri her hangi bir ürün ve hizmet satışı da önemli şekilde ayrışmaktadır. Ürün Pazarlama ve Satışının “Soyut Boyutu” olduğu, bu nedenle “Klasik Bir Satış Eylemi” olmadığı ve Satış performansının “Ürünün Geri Ödenmesiyle” başladığı göz önünde bulundurulmalı ve geri ödemenin sorunsuz gerçekleşmesiyle “Yeniden Kullandırma” aşamasına gidilmesi ve bu çevrimin sürekliliği içerisinde “Karlılık, Verimlilik ve Takip” faktörlerinin Finans Sektörü açısından önemi açıktır. Ürün-Zaman-Maliyet unsurlarının birer “Yönetim ve Performans Aracı” olarak kullanılması bu sektör satış faaliyetlerinde zorlu aşamalarda geçmektedir.
Odaklanılan Konular
- Müşteri İletişimi ve Temel kavramlar
- Müşterilerle İlişkide “İletişim Boyutunu” Devreye Sokmak
- Sektör Müşterilerini Tanımak
- Kaybedilmiş Müşteriler Neden Kurum İle Çalışmaz?
- Mevcut” Müşteriler Neden Kurum İle Çalışır?
- Müşteri Portföyü Analizi İçin Kriterler
- Müşteri Portföyü İçin SWOT Matrisi Analizi
- Müşteri Segmentasyonu
- Müşteri Segmentine Önerilebilecek Hizmetler
- Potansiyel Müşteriler
- Kaybedilmiş Müşteriler
- Portföy Analizi ve Satış Aksiyon Planlama Araçları
- Müşteriye Portföy Hedefine Yönelik Ürün / Hizmet Teklifi Sunmak
- Müşteri İtirazları ve Müzakere Becerisi
- Sunumu Sırasında Müşterinin “Beden Dili Analizi”
- Müşteri Geliştirme Araçları Nerede, Nasıl Kullanılır?
Önemli olan akıllı olmak değil,
aklı yerinde ve zamanında kullanmaktır.
Descartes